با حضور معاون شهرسازی ومعماری شهرداری تهران صورت گرفت: بررسی 305 درخواست در ارتباط مستقیم سامانه 1888
1398/5/2 69بازدید


در چهاردهمین جلسه ارتباط مستقیم سامانه 1888، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به همراه مدیران حوزه شهرسازی به درخواست 305 شهروند رسیدگی کرد که از میان این تماس ها، موضوعات تدوین ضوابط، تغییر کاربری و طرح تفصیلی در صدر دغدغه های شهروندان قرار داشت.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری تهران ، در جلسه ارتباط مستقیم سامانه 1888 که اول مرداد ماه و با حضور مدیران حوزه شهرسازی و معماری در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، در مجموع به درخواست 305 تماس پاسخ داده شد که موضوعات تدوین ضوابط، تغییر کاربری و طرح تفصیلی به ترتیب بیشترین موضوعات شهروندان را به خود اختصاص داد.

گلپایگانی در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم 1888 بر اهمیت آگاهی و اطلاعات شهروندان در موضوعات حوزه شهرسازی اشاره کرد و گفت:  برخی از درخواست های شهروندان واقعاً از منظر شهرسازی تخلف محسوب شده و جهت رفع نیاز به پیگیری از سوی شهرداری مناطق را دارد اما بخشی از پیام ها به علت عدم آشنایی آن ها از قوانین و مقررات شهرسازی بوده و تخلف محسوب نمی شود، لذا این موارد نیازمند اطلاع رسانی عمومی و آگاه سازی شهروندان می باشد که در این معاونت در این خصوص برنامه ای مشترک با صدا و سیما در حال تدوین است.

گلپایگانی افزود: رعایت حقوق همسایگان یکی از شروط ساختمان سازی می باشد که مالکین ملزم به رعایت آن  هستند. نصب لفاف ،پوشش و حفاظ در مورد ساختمان های در حال ساخت جزء حقوق شهر و شهروندی و جهت جلوگیری از ریزش مصالح و گرد و غبار بوده و در صورت عدم رعایت توسط مالک، همکاران ما در نواحی به طور جدی با مالک برخورد می نمایند.

معاون شهرسازی در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص سیستم ساختمان سازی پرداخت و اضافه کرد: متأسفانه سیستم شهرسازی ما مهندسی نبوده و بسیاری از کارهایی که نباید در کارگاه ساختمانی صورت گیرد سازندگان درکارگاه خود  انجام می دهند که این امر باعث گلایه مندی و نارضایتی شهروندان شده بود که با پیگیری شهرداری این موضوعات به حداقل ممکن رسیده است اما این معاونت تلاش می کند تا سازندگان فقط نصب وسایل را در محل ساختمان انجام و ساخت قطعات را خارج از محل انجام دهند. هر چقدر ساختمان سازی صنعتی تر شود ایمنی ساختمان و کوتاه تر شدن زمان ساخت و همچنین کاهش آسیب به ملک همسایگان را در پی خواهد داشت.


 وی در خصوص سامانه 1888 گفت: در صورتی که تماس شهروندان با سامانه 1888 منتج به نتیجه شود قطعاً اعتماد شهروندان جلب می شود اما کاهش تماس با سامانه 1888 یعنی اقدامات این سامانه مؤثر نبوده اما امروز 305 شهروند با ما تماس داشتند که این نشانه اعتماد شهروندان به شهرداری و سامانه 1888 می باشد. این سامانه به عنوان چشم بینای مجموعه شهرداری تهران بوده و مراقبت همگانی شهروندان به بهبود وضعیت شهر و بالطبع شهرداری تهران کمک می نماید.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





rating print بازگشت
رنگ پس زمینه:
 
الگوی پس زمینه:
اعمال تغییرات CSS فقط از طریق مدیر سایت امکان پذیر می باشد