Menu

شرح وظایف و مسئولیهای اداره کل

1. برنامه ريزي كلان و تعيين خط مشي ها و استراتژي هاي اداره كل بر اساس تدابير شهردار محترم تهران،معاون محترم شهرسازي و معماري، طرح هاي جامع و تفصيلي، برنامه پنجم توسعه كشور، برنامه پنج ساله شهرداري تهران و ... 
2. سازماندهي و تاييد نمودار سازماني و شرح وظايف اداره كل و اصلاح آن بر حسب تقسيم كار مناسب بين سطوح سازماني در جهت تحقق اهداف اداره كل
3. نظارت بر به كار گيري نيروي انساني واجد صلاحيت و انتصاب، عزل، اخراج و جابه جايي كاركنان و ايجاد بستر مناسب جهت آموزش، انگيزش و توانمندسازي منابع انساني
4. نظارت بر ايجاد تعامل مناسب و اثربخش با شهرداران و معاونين شهرسازي مناطق 22 گانه ، ادارات كل، معاونت ها، سازمان هاي مرتبط، مهندسين مشاور، دانشگاه ها، شركت ها و ساير عوامل اجرايي موثر در طرح ها، پروژه ها و فعاليت ها
5. نظارت بر جمع آوري كليه مستندات، ضوابط و دستورالعمل ها
6. نظارت بر حسن انجام فعاليت ها و حسن اجراي پروژه ها
7. نظارت بر پيش بيني و تامين منابع لازم براي فعاليت و نظارت و ارزيابي كليه قراردادها و اقدامات
8. نظارت بر روند تهيه ، تصويب و نحوه استفاده از رديف هاي اعتباري اداره كل
9. سياست گذاري و نظارت بر برگزاري نشست هاي تخصصي و همايش هاي مرتبط در چارچوب بخشنامه هاي موجود
10. كنترل و نظارت بر اصلاح بخشنامه هاي موجود و صدور ابلاغيه ها و بخشنامه هاي جديد در راستاي سياست ها و برنامه هاي اداره كل
11.نظارت بر تدوين سياست هاي تنبيهي و تشويقي مناسب جهت دستيابي به اهداف بلند مدت 
12. تلاش در راستاي ارتقا كيفيت معماري و ساخت و ساز در سطح شهر تهران ضمن تدوين برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت